lördag 26 januari 2013

vita blixten

Kära tjäran har satts en gång, behöver att lager till. Förra året fick vi alltså, till vår stora glädje, köpa två par vita blixten...ja alltså svenska försvarets träskidor. I år, hade ryktet nått mina öron var man hittar tillhörande gummistövlar. Gummitsövlar 90, som dom heter. Låter ju klumpigt att skida med gummitsövlar, med var jag studerat från diverse internetsidor så borde de vara det bästa allternativet. Och vi tänker är ju inte att susa fram i maskindragna skidspår, utan att plumsa fram i skog...och att använda på pilk resor (ja, min man alltså, inte jag). Bara ett litet men, gummistövlarna har insater (dvs sydda tjocka strumpor) som hör till, men till mina gummistövlar var det fel storlerk på insatserna, typist. Ringde till affären jag köpte dom från och han skulle söka i förrådet om rätt storlek skulle dyka upp. Så nu hoppas jag. Annars blir det kalla tår...


Så nu har vi skidor och skor, nu återstår då bara stavar. Alltså tillhörande stavar, med rätt känska och inget plast-vävmassa-system-stavar. Suck... Kanske nästa år.





...och en fin pulka att sätta inte skidkunniga barn och picnic i vore ju inte helt fel.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...