söndag 10 februari 2013

boktips

Ja, aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle boktipsa. Kämpat med läs och skrivsvårigheter hela mitt liv, det är tyvärr inget man växer ur...(tacka vet jag korrigerings program på datorn) Och läsintresset har alltid varit väldigt svalt för mig, antagligen pga detta. Men de senaste 5åren har jag kommit igång... antar jag aldrig varit intresserad av att läsa pga av att jag valt fel böcker. Det ska ju vara fakta böcker, nått man lär sig av, inga romaner för mig.
Just när det gäller att köpa en bok via internet, är det ju så svårt att veta vad man får... Speciellt när man vill få ut nått av boken och lära sig nått. Så nu ska jag boktipsa om några böcker jag fick hem i fredags och genast förälskade mig i när jag bläddrade lite (förälskade mig inte i alla jag beställde, tyvärr).

Första förälskelsen, Syra själv skrivet av Karin Bojs

Denna bok är absolut nått om man vill ta tillvara kål, gurkor, morötter.... De äldre böcker om mjölksyring som jag lånat från biblioteket har inte tilltalat mig. Men denna bok, med sina fina bilder och enkla recept var för mig en vinnare. Även intressant att läsa om mjölksyre bakteriernas positiva varkan. Kan inte vänta att få pröva syra in nått.. :)

bok nr två är, Bin till nytta och nöje skrivet av Carl Otto Mattson och Johan Lang

Jag har gått o funderat på att få ha nån egen bikupa ganska länge, besökt nån bioldare, tagit allergitest. I vår planerade jag "praktisera" hos bioldare för att lära mig mer och se om det vore min grej... Och tack vare denna bok så får jag en bra grund att stå på. Jätte mångsidig och klar uppsättning. För mig är det ett stor plus att kapitlen är korta och uppdelade, jag klarar nämligen inte att läsa en bok från pärm till pärm utan hoppar alltid fram och tillbaka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...