lördag 2 februari 2013

vävstolen

..har ju alltid velat pröva på att väva. Tanken var ju att väva i normalstor vävstol... Men när jag idag såg Brios vävstol på loppis så var inte beslutet svårt att ta. Den skulle jag ju ha. Och så klart blev ju mina söner ivriga, speciellt min pysslande 6åring, så det var en skatt för många. En färdig matta fanns det också där..blir beslutsångest om jag skall avsluta mattan som någon okänd flicka eller pojkar gjort eller återanvända materialet i mattan... Har ju ingen aning om vem som gjort mattan, men känns fel att ta upp nått som någon kämpat med.
Drömmarna om att väva på stor vävstol vaknade igen, på vinden finns en gammal vävstol, men borde då hitta någon som kunde lära mig, det är ju trots allt lite annat att väva på en Brio vävstol än på en vanlig..




2 kommentarer:

  1. Hejsan! Hur sitter den "röda plast grejen" fast? Hur går banden? De har nämligen lossnat på vår som jag hittade på loppis igår och vi försöker hitta någon bild på hur det ska vara.

    SvaraRadera
  2. den är fäst mellan de båda rundstavarna. Bandet är fäst i den övre rundstaven. Man skall alltså kunna få den "röda plast grejen" att röra sig upp och ner genom att röra den övre rundstaven. :)
    Ida

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...