lördag 16 november 2013

lyckopiller och byxor som gör mig lycklig

Jag kommer aldrig ihåg att köpa vitaminer från apoteket, vet inte om det sker medvetet eller omedvetet. Och att ta tillvara och torka växter och bär är det ju nått som jag hela tiden håller på med. vet att många gör pulver av tex nässlor och strör det över gröten. Och nässlor är bra, det vet jag, men har bara inte kommit mig för att försöka äta dom varje dag. Men nu är de här, lyckopillren.. haha... ja, egna vitaminbollar kanske man borde kalla dom till för att inte väcka en massa misstankar. Så tack vare Anna har jag nu testat laga vitaminer


1dl mald örter (jag använde torkade och malda tranbär, nässlor och kirskål och lite ingefära)
2msk honung
1 msk vatten

kör sönder örterna med mixer, blanda i vatten o honung. Smeten skall gå att rulla små bollar av. Dessa ska sedan torkas, i torkapparat eller ugn.
:)




Lycka är också mina nya byxor. Jag köper väääldigt sällan nya kläder, men kunde inte bara låta bli. De som bor i österbotten o besöker Jakobstad, jag rekommenderar verkligen att besöka MysticMagasinet, de har trevliga kläder (i mina ögon iallafall) och ekologiskt kaffe i sitt kafe´. Kan det bli bättre?! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...