onsdag 30 april 2014

majvippor av tidningspapper









Maj vippor är ju så roliga för barn (och jag som är så barnslig tycker ju också om dom). Majvippor tror jag är mera av ett finskt fenomen (vet inte om den traditionen alls finns i Sverige), som man vanligtvis får köpa från butiken nu runt första maj. Men som vanligt vill ju jag laga själv istället för att köpa, och då helst med återanvända material.

En kvist (fungerar som skaft)
en dagstidning
sax
lim (ev lite tejp att förstärka med)


Ta bort stiften från tidningen. Klipp ca 1-2cm smala remsor från ena kanten fram till ca 3cm ifrån den andra.
Limma sedan fast den uppklippta tidningen runt änden av kvisten. Jag gjorde det så att jag först limmade ihop några tidningssidor och sedan limmade dom samtidigt runt kvisten. Jag avslutaden med en tejpbit så majvippan skall klara av lite mera hårda tag som den kommer utsättas för under helgen. :)






  




Glada Vappen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommerntar, det uppskattar jag! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...